pondělí 27. listopadu 2017

Objevte účinky čili papriček na lidské zdraví

Máte rádi chilli papričky? Jsou chutné, zdravé, pálí na jazyku a hřejí nejen na duši.

Proč nás papričky pálí?
Chilli papričky mají v sobě pálivou látku, aktivní složku, která se nazývá kapsaicin. Je to dráždivá látka, která vyvolává pocit pálení. 
Podobu čistého kapsaicinu můžete vidět na obrázku.
Čistý kapsaicin je hydrofibní (nerozpustný ve vodě, ale v tucích), bez zápachu, bezbarvý. Proto také, pokud sníte pálivou papričku a snažíte se zahnat pocit pálení vodou, nepomůžete si. Kapsaicinu se do vody nechce. 
Pálivou chuť zaženete mlékem, nebo i panáčkem tvrdého alkoholu.


Jaké jsou účinky kapsaicinu?

Kapsaicin podporuje lipolýzu. Tedy odbourávání tuků 

Lipolýza je odbourávání tuků uloženého v tukových buňkách.
Kapsaicin stimuluje uvolňování adrenalinu z nadledvinek. Hormon Adrenalin povzbuzuje tělo k mnoha činnostem, např. k odbourávání mastných kyselin do krevního oběhu. Mastné kyseliny jsou poté krví rozvedeny do celého těla a slouží jako zdroj energie.
Zvýšená hladina adrenalinu stimuluje sympatický nervový systém, který vyvolává řetězovou reakci, která přenáší uloženou energii do svalů. Dochází tak k dalšímu spalování energie.
Adrenalin také aktivuje štěpení zásobního cukru v těle a umožňuje rychlé uvolnění energie. Dochází k rozšíření cév ve svalech a následnému prokrvení a opět k dalšímu využití energie

Kapsaicin také podporuje produkci tepla v těle. Na nával tepla reaguje organismus rozšířením cév, aby nedošlo k přehřátí a teplo se uvolnilo. Tento účinek využívají výrobci kapsaicinových doplňků výživy pro podporu krevní cirkulace, pro podporu zrychlení klidového metabolismus jak v trávicím systému tak i ve svalech a pro podporu redukce hmotnosti.
Není divu, že se kapsaicin stále více objevuje v doplňkové výživě.


Kapsaicin pomáhá těžkému žaludku

Kapsaicin zvyšuje produkci žaludečních šťáv a pomáhá trávit těžce stravitelná jídla.

Kapsaicin ovlivňuje chuť k jídlu

Pálivost papriček snižuje chuť k jídlu. To ocení ti, kteří milují jídlo a chuťe na jídlo jsou mocnější

Kapsaicin zlepšuje náladu

Kapsain pomáhá vylučovat do mozku endorfiny (hormony štěstí) a tím se zlepšuje naše nálada. Způsobuje uvolnění, uklidnění.


Další účinky chilli papriček?

Kromě kapsaicinu obsahují 7x více vitamínu C než pomeranč,  dále antioxidanty, karotenoidy. Chilli papričky pomáhají  zlepšovat citlivost na inzulín


  • Zlepšuje trávení
  • Pomáhá od migrén
  • Uvolňuje nervové napnutí
  • Uvoňuje od bolesti kloubů a kostí
  • Snižuje krevní tlak
  • Bojuje se záněty






www.lekarnaproradost.cz
New Source Supplements

pondělí 20. listopadu 2017

Zlepší doplňky před cvičením můj výkon na maximum?

Stimulační doplňky výživy a různé spalovače nejsou nutností, ale mohou pomoci rychleji dosáhnout vytyčených cílů. 

Pokud potřebujete zintenzivnit svůj trénink, prodloužit dobu tréninku, zvýšit spalování tuků, suplementy zaručeně v tomto směru pomáhají. Je velmi důležité, jak se před samotným cvičením chováme a čím plníme své buňky.

1 hodinu před výkonem je důležité přijmout do těla nízko konncentrované sacharidy a kofein. Kofeinové doplňky pomáhají zvyšovat energetickou hladinu a dodávají energii.
Jedná se o stimulační doplňky výživy. Jedním z kvalitních stimulačních doplňků je Fat Burner Thermo, 60kspl., který obsahuje guaranu, přírodní zdroj kofeinu a další stimulační látky.
Kofein odstraňuje pocit únavy, zvyšuje efektitivtu tréninku, využívá jako zdroj energie tukové zásoby, pomáhá při hubnutí. Mezi nízko koncentrované sacharidy patří ovoce, které tělu dodá energii. Mají delší řetězce molekul cukru a tělo je využívá delší dobu. Ovoce je zdrojem cukru glukózy, která je tělem rychle využitelná.



Užitečné tipy jak se připravit na cvičení/trénink/sportovní výkon

Natankuj

Něco malého 1 hodinku před sportem nám dodá správné množství energie. Jídlo by mělo být kombinací komplexních karbohydrátů (cukrů) a proteinů (bílkovin).
Příklad: toast s oříškovým máslem = zdravé tuky, protein
banán, jablko, pomeranč = komplexní karbohydrát, glukóza pro rychle využitelnou energii


Napij se vody

Aktivní člověk by měl před cvičením vypít 600ml vody. (American Collage of Sport Medicine) Nemělo by se pít těsně před fyzickým výkonem. Voda hydratuje, předejdeme křečím ve svalech a malátnosti.


Připrav se s kofeinovým doplňky

Suplementy užívat nemusíme, ale suplementy, které obsahují kofein nám pomůžou zvýšit koncentraci, dodat energii pro výkon, zrychlí spalování a zvyšují výkon na maximum. 

Zahřátí

Postačí 5min svižná procházka, veslování, klus, pomalé plavání. Zvýší se teplota ve svalech a šlachách, zrychlí se tep a cirkulace krve. Svaly budou pracovat v optimálním režimu.

Dynamické prohřátí

Zahřejte se dynamickým pohybem. Rozpohybujte svaly a klouby, ramena, kolena zápěstí pohybem. Přípravíme tělo na cvičení. Pamatujete si na školní rozcvičky? Dynamický streching je moderní název pro starou dobrou rozcvičku ze škol nebo ze soustředění :)
Dynamickému protažení bychom měli věnovat 5min.

středa 8. listopadu 2017


HUBNUTÍ S GENY - VYUŽIJTE SVÉ GENY KE SVÉMU PROSPĚCHU - ODBOURÁTE PŘEBYTEČNÉ TUKY

Můžeme si myslet, že za tloušťkou, tučným břichem, silnými stehny, velkým zadkem stojí genetická výbava od našich maminek, tatínků, prarodičů. Motivace k hubnutí je pak menší.


Od našich předků sice geny dědíme, ale jejich chování můžeme změnit a tedy i svou postavu. Ale jak?


Jednodušše! Jídlem, které si dopřáváme každý den.


Proč někteří zůstávají štíhlí bez diet a cvičení a ostatní cvičí a váha jde dolů velmi pomalu? Genetika zde opravdu hraje velkou roli.  Je pravda, že nemůžeme geny, které jsme zdědili změnit, ale máme kontrolu nad tím, jak se  k nám geny chovají. Tedy přesněji jak se chovají k našim buňkám.

Jde prostě o to, které geny máme zapnuté, a které jsem vypnuli. Jde o tzv. genovou expresi, která rozhoduje o tom, proč se někomu ukládají tuky skoro ze vzduchu a jiní se cpou a jsou stále štíhlí.

Chování genů můžeme změnit! A to přírodními látkami, které vkládáme do svých úst 


Nové průzkumy dokazují, že způsob životního stylu a strava rozhodují o tom, které geny máme sepnuté a které vypnuté. Nahozené nebo vypnuté geny kontrolují tělesnou hmotnost a dokonce ovlivní zda se kmenové buňky změní v buňky tukové.

Stejně jako nezdravá strava může aktivovat geny, které mohou za proměnu buněk na buňky tukové, stejně tak správný jídelníček umí tyto geny vyřadit z provozu, prostě vypnout.

Potraviny plné živin brání ukládání tuků v břišní dutině, předchází cukrovce a zánětlivým procesům v těle. A samozřejmě ty správné potraviny nám pomůžou vypadat úžasně v džínách :).
A nebojte se, mezi zdravé potraviny patří i čokoláda :)

Jednoduché! Nebo ne? Stačí nejíst procesované potraviny, tuky, umělá sladidla a začít jíst:

LUŠTĚNINY (čočka, fazole, hrách), ARAŠÍDY
Zásadní složky, které přispívají k štíhlé postavě: foláty, genistein, resveratrol














ZDRAVÉ KARBOHYDRÁTY (hnědá rýže, quinoa, vločky)
Zásadní složky, které přispívají k štíhlé postavě: betaine, butyrate












ZELENÝ ČAJ, LISTOVÁ ZELENINA, PESTRO-BAREVNÁ ZELENINA 
Zásadní složky, které přispívají k štíhlé postavě: foláty, epigallo-katechin-3-galát, betain, cholin, sulforafan














ČERVENÉ - FIALOVÉ OVOCE ( červené hroznové víno, modré hroznové víno, borůvky)
Zásadní složka, které přispívá k štíhlé postavě: resveratrol















VEJCE A DALŠÍ BÍLKOVINY (halibut, losos, tuna, sardinky, kuřecí, hovězí, telecí a krůtí maso)
Zásadní složky, které přispívají k štíhlé postavě: cholin, B12, methionin















TURMERIC (KURKUMA MLETÁ), TMAVÁ ČOKOLÁDA, KŘEN
Zásadní složky, které přispívají k štíhlé postavě: kurkumin, resveratrol, sulforafan




















Rozhodnete se změnit jídelníček? Odměnou Vám bude pěkné tělo, zdravé tělo, energické tělo a čistá mysl :)

Jídlo a správné ingredience léčí

New Source Supplements s. r. o. - pro naše doplňky výživy vybíráme jen to nejlepší www.lekarnaproradost.cz  2009 - 2017

KORÁLOVÝ VÁPNÍK - CO TO JE A JEHO ÚČINKY NA ZDRAVÍ CORAL CALCIUM - BENEFITS Calcium and Magnesium in 2:1 ratio KORÁLOVÝ VÁPNÍK 2:1 - VÝ...